DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uygulamalı Görüntü Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 104
Güz/Bahar
1
2
2
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Televizyon programcılığının teknik alt yapısını oluşturan ışık, görüntü ve ses tekniklerini teorik ve uygulama esaslı göstermek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek
  • Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek
  • Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olabilecek
  • Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek
  • Temel film üretim süreçlerini deneyim yolu ile öğrenebilecektir.
Ders Tanımı Öğrenci; görüntü düzenlemesi yapmak ile ilgili yeterlilikler kazanacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çekim Mekanları Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 1-37
2 Çekim Mekanları Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 1-37
3 Film Kamerası, Video Kamera Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 5-65
4 Film Kamerası, Video Kamera Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 5-65. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 73-118.
5 Mercekler, Optik Bilgisi Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 65-79. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 213-233.
6 Mercekler, Optik Bilgisi Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 65-79. Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 213-233.
7 Film ve Video Formatları Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 37- 53.
8 Film ve Video Formatları Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005. ISBN: 978-975-14-1593-6 Sayfa: 53- 73.
9 Ara Sınav
10 Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 79- 89.
11 Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1 Sayfa: 35-58.
12 Işık, Beş Temel Işık, Aydınlatma Yöntemleri Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1 Sayfa: 58- 86.
13 Alan Derinliği Mükerrem, Zaur, Sinematografi Üzerine Düşünceler- Kuram ve Uygulamalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012. ISBN: 978-975-539-653-8 Sayfa: 26-43.
14 Ses, Mikrofonlar, TV’de Ses, Sinemada Ses Canikligil, İlker, Dijital video ile sinema, İstanbul : Pusula, 2007, ISBN: 978-975-6477-99-1 Sayfa: 117- 127.
15 Dönemin Değerlendirilmesi -
16 Final
Ders Kitabı

Brown, Blain, Sinematografi: Kuram ve Uygulama. İstanbul : Hil Yayınları, 2005.  ISBN: 978-975-14-1593-6  

Brown, Blain, Sinema ve Videoda Işıklandırma. İstanbul : Hil Yayınları, 2008. ISBN: 978-975-7638-42-1

İlker Canikligil, Dijital Video ve Sinema, Pusula, İstanbul, 2007. ISBN: 978-975-6477-99-1 

Mükerrem, Zaur, Sinematografi Üzerine Düşünceler- Kuram ve Uygulamalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012. ISBN:    978-975-539-653-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
10
Final Sınavı
1
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest